Program 3D do sterowania robotem humanoidalnym, Program został napisany z wykorzystaniem biblioteki VPython, która umożliwia łatwe zarządzanie sceną 3d. Główne funkcje programu:
- wizualizacja stanu robota
- sterowanie za pomocą myszy i klawiatury.
Demonstracja wykorzystania programu do sterowania robotem. Wykorzystany został sterownik serwomechanizmów Pololu Maestro.
Przesyłanie instrukcji sterujących do prawdziwego robota odbywa się przez USB, port szeregowy, lub bezprzewodowo (Bluetooth). Aplikacja jest wieloplatformowa.
Wizualizacja obiegu Ziemi wokół Słońca, oraz Księżyca wokół Ziemi. Nie jest to wierna symulacja, lecz raczej ciekawa graficznie prezentacja. Proporcje prędkości obrotowych są zgodne z rzeczywistością, ale rozmiary ciał, oraz ich odległości między sobą zostały dobrane w taki sposób, żeby się to dobrze oglądało.
Animacja przedstawia sposób manipulowania płaszczyzną złożoną z trójkątów. W tym przykładzie została wykorzystana funkcja:
y(x,z) = -sin(time+x/3)*sin(time-z/3)
Program pozwala zobaczyć jak poszczególne materiały zachowują się podczas zginania statycznego. Uwzględnione zostały naprężenia od zginania (oznaczone kolorem czerwonym), oraz kąty i wartości ugięć w danym punkcie. Całość złożona jest z wielu półprzeźroczystych kostek.
Program podobny do poprzedniego, jednak tym razem mamy do czynienia z animacją. Naprężenia, przemieszczenia, oraz kąty ugięcia są liczone w każdym przebiegu pętli dla siły o wartości zmieniającej się według funkcji sinus.
Żeby nie było że ja to tylko symulacjami się zajmuję - z młodszą siostrą się bawiłem.