Następujące parametry dotyczą wszystkich obiektów z biblioteki VPython:
visible - jeśli ma wartość False, obiekt nie jest wyświetlany; na przykład: kulka.visible = False
Użyj kulka.visible = True żeby kulka znów była widoczna.
Użyj kulka.visible = True żeby kulka znów była widoczna.
frame - umieść obiekt w ramce, na przykład kulka = sphere(frame = f1)
make_trail = True - możesz określić, czy poruszające się obiekty typu: arrow, box, cone, cylinder, ellipsoid, pyramid, ring, lub sphere mają pozostawiać za sobą ślad.
display - kiedy uruchamiasz program, VPython tworzy okno i nadaje mu nazwę scene. Domyślnie obiekty które tworzysz trafiają do tego okna. Możesz wybrać inne okno w którym mają być wyświetlane obiekty w następujący sposób:
okno2 = display( title = "Drugie okno" )
kulka = sphere( display = okno2 )
Wykonanie kodu: aktywny_ekran = display.get_selected() zwróci identyfikator ekranu, na którym aktualnie domyślnie wyświetlane są wszystkie nowe obiekty. Aby ustawić wybrany ekran jako domyślny użyj np.: okno2.select(), co spowoduje że nowe obiekty będą na nim wyświetlane jeśli nie zdecydujesz inaczej.
Istnieje funkcja rotate(), którą możesz używać dla wszystkich obiektów, które nie są typu "tablicowego", czyli innych niż: curve, convex, extrusion, faces, text i points (które możesz wstawić do ramki i obrócić ramką: ramka.rotate()).
__class__ Nazwa klasy obiektu - na przykład kulka.__class__ to sphere. Są dwa znaki podkreślenia przed i za słowem class.
__copy__() tworzy kopię danego obiektu.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz